Consumir, ser i estimar

ahorro“De vegades, la felicitat es converteix en un ham publicitari. Els dissenyadors i creadors publicitaris ens volen fer creure que el consum de determinats objectes ens portarà la felicitat. No és estrany veure en les tanques publicitàries de la via pública la paraula felicitat al costat d’un vehicle, d’un viatge o d’un ordinador personal. És evident que un mínim discerniment intel·lectual posa fora de joc aquesta estratègia publicitària, però el fet que la paraula felicitat sigui tan usada vol dir que, molt probablement, té efectes beneficiosos per a les esmentades campanyes.

La felicitat, però, no depèn del consum d’objectes, sinó que és un tipus de vivència interior que transcendeix l’acte de consumir. No és senzill desprendre’s d’aquesta idea, perquè està molt arrelada en la mentalitat de l’home consumista, però l’ésser humà no està fet per als objectes, sinó per al trobament interpersonal. Els objectes estan al servei d’una vida digna i pròspera, però la persona no ha de viure mai al servei dels objectes i dependre’n per assolir cotes de plenitud.

Sovint ens volen fer creure que, pel fet de consumir determinats productes, assolirem la vivència de la felicitat. Tanmateix aquesta vivència no depèn dels objectes que devorem, sinó que (…) està estretament lligada a dos altres verbs més fonamentals que el consumir: el ser i l’estimar” (ARMAND PUIG i FRANCESC TORRALBA, La felicitat).

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s